Prima pagina Cadru Legal Regulamente Tablou Membri Organizare si exercitare profesie Anunturi Localizare Parteneri Contact
CCJBH
Informatii Utile

Adresa: România, Jud. Bihor, Loc. Oradea Str. Gen. Ghe. Magheru, Nr.13, Ap.5, parter; Cod poştal: 410057
Telefon/Fax: 0359-175149
Mobil: 0774-038600; 0745-073803
E-mail: ccjbihor@yahoo.com
Programul cu publicul:
Marti, Miercuri, Joi: 15.00-17.00
In perioada 10.08 - 31.08 2018 - Inchis (Concediu)

Anunturi CCJBH

Convocare Adunare Generala Ordinara, 08.08.2018

În conformitate cu art. 16 din Statutul Asociaţiei, Consiliul Colegiului Consilierilor Juridici Bihor

C O N V O A C Ă

ADUNAREA GENERALĂ ORDINARĂ A MEMBRILOR pe data de 08.08.2018, ora 16,30 care se va desfăşura în sala de şedinţe din cadrul  Hotelului Continental Forum Oradea, cu următoarea  ordine de zi propusă:

1.   Prezentarea Raportului Consiliului Colegiului asupra activităţii desfăşurate în anul 2016 şi 2017.
2.   Prezentarea şi aprobarea Bilanţului la 31.12.2016 şi 31.12.2017 şi descărcarea de gestiune.
3.   Raportul Comisiei de Cenzori pentru anul 2016 şi 2017.
4.   Plan de activitate pentru anul 2018.
5.   Prezentarea şi aprobarea Bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul financiar 2018.
6.  Informare privind activitatea desfăşurată de către Federaţia Ordinul Consilierilor Juridici din România (O.C.J.R) până în prezent.
7.  Propunerea şi aprobarea excluderii unor membri pentru neîndeplinirea obligaţiilor.
8.  Modificări ale prevederilor Statutului Colegiului Consilierilor Juridici Bihor.
9.  Redefinirea structurii Colegiului Consilierilor Juridici Bihor.
10.  Depunerea jurământului de către consilierii juridici stagiari şi definitivi care au devenit membri ai ACCJ Bihor până la data de 08.08.2018 inclusiv şi nu au depus jurământul până la data prezentei şedinţe.
11.   Diverse.

Sunt îndreptăţiţi să participe la lucrările Adunării Generale, toţi consilierii juridici, stagiari sau definitivi, cu drept de vot, înscrişi  în Colegiul Consilierilor Juridici Bihor până la data de 08.08.2018 inclusiv, cu drept de exercitare a profesiei.
Au drept de vot membrii care au achitat cotizaţia anuală inclusiv pe anul 2018 integral.
Accesul în sala de şedinţă se face pe baza legitimaţiei de consilier juridic emisă de către Colegiul Consilierilor Juridici Bihor pentru anul 2018.
            În situaţia în care un membru nu poate participa la şedinţă, acesta poate fi reprezentat pe bază de mandat de către un alt consilier juridic membru cu drept de vot. Mandatul se va putea depune la secretariatul Colegiului sau transmite pe email ccjbihor@yahoo.com sau prin fax la nr. 0359-175149 până la data de 08.08.2018, ora 15,30 sau se va putea depune la secretariatul şedinţei  înainte de începerea şedinţei.
Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul Colegiului din loc. Oradea str. Gen.Magheru, nr.13, ap.5, jud. Bihor, la telefon : 0359-175140, 0774-038600 zilnic între orele 15.00-17.00 , tel. decan 0745-073803 sau prin email: ccjbihor@yahoo.com.

Consiliul CCJ Bihor, prin
Decan, cons.jur. Sasu-Sbarciog Ioana

Descarca mandatul in format PDF aici: MANDAT AGA-08.08.2018.pdf


Examen de PRIMIRE ÎN PROFESIA de CONSILIER JURIDIC (STAGIAR)

Examenul de PRIMIRE ÎN PROFESIA de CONSILIER JURIDIC (STAGIAR) se va desfăşura în data de 31.05.2018, ora 16,00, în baza convocatorului şi regulamentului de organizare şi defăşurare a examenului. Detalii se regăsesc pe site în secţiunea Examene.


CURS DPO 15-16 mai 2018
“Responsabil cu protecția datelor cu caracter personal”


Va informam ca, In perioada 15-16 mai 2018, CCJ Bihor organizeaza un curs de "Responsabil cu protectia datelor cu caracter personal" (DPO), in aceleasi conditii afisate pentru cursul anterior. Mentionam ca participarea este deschisa numai membrilor Colegiului.

Descarca cererea de inscriere: CERERE DE INSCRIERE CURS-DPO-15-16-mai 2018.pdf


Conferinta SCOLI DE EXPERTIZA GRAFICA SI GRAFOLOGICA

La invitatia Facultatii de Drept si Stiinte Administrative din cadrul Universitatii din Oradea, consilierii juridici membri ai Colegiului Consilierilor Juridici Bihor, pot participa in data de 27-28.04.2018, vineri si sambata, de la ora 10, in sala de conferinte din cadrul Bibliotecii Universitatii (str, Universitatii, fosta Armatei Romane), la prima conferinta din seria de "CONFERINTE DE SPECIALITATE ALE FACULTATII DE DREPT", inaugurate in Anul Centenarului Marii Uniri-2018, respectiv la implinirea a 55 de ani ai Universitatii din Oradea.

Tema Conferintei: SCOLI DE EXPERTIZA GRAFICA SI GRAFOLOGICA

In cadrul conferintei, vor sustine prelegeri personalitati ale domeniului Criminalisticii, in special al expertizei grafice si grafologice, din Italia, Polonia, Republica Moldova si, desigur, din Romania.

Participarea este GRATUITA!
Va asteptam.


Deschide invitatia in format pdf aici: Invitatie.PDF


Sfântul Gheorghe

LA MULTI ANI tuturor colegilor care isi sarbatoresc azi ziua numelui. Consiliul Colegiului











Lansare de carte si sesiune de autografe. Cristi Danileț - "Legea pe-nțelesul tinerilor"


Va invitam sa participati, Luni, 16 aprilie a.c, ora 17,00, in Oradea, la Libraria Humanitas (Pietonala) la lansarea de carte " Legea pe intelesul tinerilor", autor dl. jud. Cristi DANILET. Va asteptam!



























Sărbători fericite!
Transmitem urări de bine și Paște Fericit, alături de cei dragi, tuturor colegilor care sărbătoresc Paștele în acest sfârsit de săptămână.
Consiliul Colegiului.


Al doilea curs Responsabil cu protectia datelor cu caracter personal" (DPO)


Va informam ca, In perioada 18-19 aprilie 2018, CCJ Bihor organizeaza al doilea curs de "Responsabil cu protectia datelor cu caracter personal" (DPO), in aceleasi conditii afisate pentru cursul anterior. mentionam ca participarea este deschisa numai membrilor Colegiului.


CURS DPO
“Responsabil cu protecția datelor cu caracter personal”


Descarca cererea de inscriere: CERERE DE INSCRIERE CURS-DPO-2018.pdf

Formator: cons.jur. BLIKLING Cristina, membru al Colegiului
Data: 30-31 martie 2018
Pret: 500 lei/persoana
Plata se face la casieria Colegiului sau prin viramanet bancar, cel tarziu pana in data de 29.03.2018 (confirmarea platii asigura participarea persoanei inscrise).

Pot participa numai membrii Colegiului. Inscrierile se pot face completand cererea de inscriere la curs, care se depune sau se transmite scanata, prin email, la secretariatul Colegiului, cel tarziu pana la data de 29.03.2018.

Cheltuiala este deductibila pentru angajatori si poate constitui cheltuiala cu formarea profesionala a angajatilor !!!!

Cursurile au loc in intervalul orar 17.30-20.00, la sediul Colegiului sau la Facultatea de Drept, in functie de marimea grupei de participanti.

La finalul cursului, participantii vor primi Certificatul de participare, care atesta competentele dobandite.

In data de 25 mai 2018 va intra in vigoare Regulamentul general privind protectia datelor (RGPD) !!!

Regulamentul (UE) 2016/679 impune un set unic de reguli in materia protectiei datelor cu caracter personal, inlocuind cu aceasta data Directiva 95/46/CE si, implicit, prevederile Legii nr.677/2001. In concluzie, ce este RGPD? Este un Regulament care reglementeaza confidentialitatea si securitatea datelor cu caracter personal, stabilite de catre UE, care aduce schimbari majore in toate legile privitoare la confidentialitate ale statelor membre UE.

Responsabilitatea protejarii datelor cu caracter personal revine tuturor persoanelor juridice (private sau publice) din tarile UE, care prelucreaza date ale angajatilor, clientilor, furnizorilor, partenerilor de afaceri si alte date, in functie de domeniul activitatii.
In cadrul persoanelor juridice, este obligatorie numirea unor/unei persoane care sa fie responsabila cu respectarea RGPD (de exemplu, fara a ne limita la: manageri, directori executivi, manageri IT, managerii de proiect, consilierii, asistentii managerilor, personal din cadrul departamentelor financiare, resurse umane si juridic!!!)


Eveniment- Perspective juridice- prezentarea profesiei de consilier juridic


La invitatia Elsa Oradea, vom fi prezenti la eveniment, alaturi de ceilalti invitati, pentru a prezenta profesia de consilier juridic.


8 Martie 2018


1 Martie 2018


Examen de PRIMIRE ÎN PROFESIA de CONSILIER JURIDIC (STAGIAR)

Examenul se va desfăşura în data de 28.02.2018, ora 16,00, în baza convocatorului şi regulamentului de organizare şi defăşurare a examenului. Detalii se regăsesc pe site în secţiunea Examene.


Examenul de ECHIVALARE ÎN PROFESIA de CONSILIER JURIDIC

Examenul de ECHIVALARE a calităţii de consilier juridic definitiv obtinută prin efectul legii se va desfăşura în data de 28.02.2018, ora 16,00, în baza convocatorului şi regulamentului de organizare şi defăşurare a examenului. Detalii se regăsesc pe site în secţiunea Examene.


Examenul de DEFINITIVARE ÎN PROFESIA de CONSILIER JURIDIC

Examenul de DEFINITVARE ÎN PROFESIA de CONSILIER JURIDIC se va desfăşura în data de 28.02.2018, ora 16,00, în baza convocatorului şi regulamentului de organizare şi defăşurare a examenului. Detalii se regăsesc pe site în secţiunea Examene.


Anunt Examene 28.02.2018


Direcționare 2% din impozitul anual pe venitul din salarii şi asimilate salariilor

Şi la finalul anului 2017, puteţi să direcţionaţi 2% din impozitul anual pe venitul din salarii şi asimilate salariilor, prin completarea formularului 230 anexat.
Formularul 230 se completează în două exemplare şi se depune la ghişeul ANAF sau se depune sau se transmite prin email sau fax la secretariatul Colegiului, care se obligă să depună formularele completate şi semnate la ANAF, în numele dvs.
Vă mulţumim.

Descarcă formularul 230.
Obținere sponsorizări

Având în vedere prevederile Codului Fiscal, conform cărora o persoană juridică, plătitor de impozit pe profit, are posibilitatea acordării unor sponsorizări în procent de 5 la mie din cifra de afaceri, dar nu mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat la bugetul statului, până la data de 31.12.2017, solicităm membrilor Colegiului să se implice în obţinerea de sponsorizări din partea unor astfel de firme, luând în considerare că organizaţia noastră este o organizaţie non-profit, putând fi beneficiara veniturilor obţinute din sponsorizări.

În acest sens, găsiţi ataşat forma propusă a contractului de sponsorizare. CONTRACT DE SPONSORIZARE CCJ BH-PJ- MODEL 2017


Planificare organizare Examene în 2018

Datelor stabilite pentru organizarea şi desfăşurarea examenelor din cadrul Colegiului, în anul 2018, astfel:

EXAMENE DE PRIMIRE ÎN PROFESIE -28.02.2018, 25.07.2018, 22.11.2018
EXAMENE DE DEFINITIVARE IN PROFESIE (după efectuarea stagiaturii) - 28.02.2018, 25.07.2018, 22.11.2018
EXAMENE DE ECHIVALARE a calităţii de consilier juridic definitiv obţinută prin efectul legii (pentru membrii care doresc să susţină examen de intrare în altă profesie juridică, de exemplu, avocat-intrare în Barou) - 28.02.2018, 25.07.2018, 22.11.2018

Înscrierea la examene se face pe bază de cerere tip, depusă la secretariatul Colegiului sau transmisă, scanată, pe email la adresa ccjbihor@yahoo.com.

Convocatorul examenelor, regulamentele de organizare şi desfăşurare a examenelor şi tematica pentru examene se vor comunica în timp util. Consiliul Colegiului




Informare privind plata cotizațiilor

Termene până la care se pot achita cotizațiile restante și reglementa situațiile, în vederea actualizării Tabloului consilierilor juridici membri sunt:
- data de 10.12.2017 este data limită până la care se achită cotizaţiile restante şi cotizaţia anuală pentru anul 2017.
- data de 31.12.2017 este data limită până la care se achită cotizaţia anuală pentru anul 2018, pentru a îndeplini condiţiile legale de exercitare a profesiei de consilier juridic începând cu data de 01.01.2018.

Plăţile se pot face în numerar la secretariatul Colegiului, prin depunere la casieria oricărei agenţii a Băncii Transilvania în contul cu nr. RO40BTRL00501205784820XX sau prin virament bancar în acelaşi cont.

Vă rugăm să achitaţi cotizaţiile restante pentru a evita situaţia de suspendare din Tablou pentru neplata cotizatiei anuale, însemnând şi suspendarea din exercitarea profesiei, şi situatia de a fi propus pentru excludere (pentru membrii care au cotizaţii restante aferente perioadei 2013-2017).

La data de 31.12.2017 se va actualiza Tabloul consilierilor juridici membri.

Totodată, în vederea actualizării Tabloului, rugăm membrii să clarifice situaţia stării lor, acolo unde e cazul, astfel:
1. membri care au intrat în alte profesii juridice (şi sunt activi în aceste profesii) şi care până la această dată nu au comunicat acest lucru la Colegiu
- se depune cerere de radiere sau de suspendare voluntară (avocaţi, grefieri, magistraţi, auditori, executori judecătoreşti, asistenţi judiciari, practicieni în insolvenţă, altele, după caz)+act doveditor
2. membri care desfăşoară activităţi incompatibile cu cea de consilier juridic şi care până la această dată nu au comunicat acest lucru la Colegiu (au dobândit funcţii de conducere sau ocupă alte posturi care nu presupun activitate de consilier juridic)
- se depune cerere de suspendare voluntară+act doveditor
3. membri care şi-au schimbat numele în urma căsătoriei, divorţului sau alte sentinţe judecătoreşti
- se depune formular de actualizare date+copie CI+act doveditor
4.  membri care sunt în îngrijire copil
-se depune cerere de suspendare voluntară+act doveditor (certificat de naştere copil+act adiţional de suspendare CIM)
5.  membri care au încheiat perioada de suspendare voluntară solicitată (s-a reluat activitatea dupa perioada de creştere copil)
- se depune cerere de reluare a activitatii, redactată de solicitant
6. membri care sunt şomeri sau nu lucrează deloc, fără să fie luaţi în evidenţa AJOFM
- se depune cerere de suspendare voluntară+acte doveditoare
7. membri care, din alte motive personale nu desfaşoară activitate juridică (de ex: sunt plecaţi/stabiliţi în altă ţară)
- cerere de suspendare voluntară sau radiere+menţionare motiv
8. membri care sunt plecaţi şi stabiliţi în străinătate la studii sau detaşati de la locul de muncă, fără a efectua activitate juridică
- se depune cerere de suspendare voluntară+act doveditor
9. pentru membrii decedaţi,
- aparţinătorii vor depune cerere de radiere+certificatul de deces
Se supune la vot şi se votează în unanimitate pentru.
10. membri care au depus cereri de suspendare voluntară şi nu au mai revenit asupra acestora (de exemplu, cereri depuse pentru concediu ingrijire copil, la care perioada s-a încheiat şi membrul nu a făcut cerere de revenire)

Toate comunicarile se fac catre secretariatul Colegiului, personal, pe email sau prin fax: 0359-175149.

Va multumim.

Consiliul Colegiului




Consiliul Colegiului transmite gânduri bune și urarea de La mulți ani ! colegilor care își sărbatoresc azi ziua numelui, Sf. Nicolae.


La mulți ani, de Ziua Națională a României !



Consiliul Colegiului transmite un LA MULTI ANI !
cu sănătate și împliniri, tuturor colegilor care își sărbătoresc azi ziua numelui,
de Sf. Andrei!


Consiliul Colegiului transmite un LA MULTI ANI !
cu sănătate și împliniri, tuturor colegilor care își sărbătoresc azi ziua numelui,
de Sf. Mihail si Gavril.


Invitație la conferința "25 de ani de la reluarea Învățământului Juridic Superior Orădean"




Descarcă invitația in format PDf aici: Invitație Conferință.PDF

Programul conferinței se poate descarca în format PDF aici: Program Conferință



Informare şi consiliere în vederea găsirii unui loc de muncă

Stimaţi colegi,
Vă invităm în data de 24 octombrie 2017, ora 17,30, ca în cadrul programului de pregătire profesională a membrilor Colegiului, să participaţi la dezbaterea cu tema propusă „Provocări ale pieţei muncii. Informare şi consiliere în vederea găsirii unui loc de muncă”, moderatori fiind dl. BEKESI Csaba, Director executiv al AJOFM Bihor şi dna. FLORIAN Delia, Inspector superior din cadrul aceleaşi institutii.

Se vor purta discuţii şi se vor distribui materiale informative despre:
- tehnici de întocmire a unui CV
- pregătirea pentru un interviu
- metode de identificare a locurilor de muncă
- prezentarea măsurilor active promovate de AJOFM Bihor privind proaspăt absolvenţii

Precizăm că programul de pregătire profesională organizat în cadrul Colegiului, se adresează tuturor membrilor săi, dar în special, grupul ţintă vizat în organizarea acestei întâlniri, este format din consilierii juridici stagiari, cei mai mulţi dintre ei fiind proaspăt absolvenţi în căutarea unui loc de muncă. La aceasta întâlnire au fost invitaţi să participe şi studenţi ai Facultăţilor de Drept din cadrul Universităţii din Oradea şi a Universităţii Agora din Oradea. Pentru asigurarea locurilor în sala, vă rugăm să confirmaţi prezenţa la această întâlnire.

Vă aşteptăm.



Examene organizate de CCJBH.

Colegiul Consilierilor Juridici Bihor, efectueaza înscrieri pentru:
- Examenul de Primire în profesia de consilier juridic, respectiv dobândirea calității de consilier juridic STAGIAR, cu o perioadă de stagiatură de 2 (doi) ani, organizat in data de 15.11.207, ora 16.00;
- Dobândirea calității de consilier juridic DEFINITIV prin efectul legii.

Înscrierile se fac in perioada 01.09 - 14.11.2017, la sediu Colegiului din Județul Bihor, loc. Oradea, str. Gen. Magheru nr 13, ap. 5, în zilele de marți, miercuri și joi, între orele 15.00 - 17.00.
Contact: 0745 - 073 803, email: ccjbihor@yahoo.com










Bursa Locurilor de Munca pentru Absolventi

In data de 20 octombrie a.c, la invitatia AJOFM Bihor, Colegiul va participa cu un stand in cadrul Bursei Locurilor de Munca pentru Absolventi, eveniment care se va desfasura in incinta Universitatii Agora din Oradea (strada Tineretului nr. 8), intre orele 09,00-16,00.

Obiectivul este facilitarea intalnirii absolventilor aflati in cautarea unui loc de munca cu angajatorii din judetul Bihor.

Membrii care doresc sa viziteze targul (in special cei care sunt in cautarea unui loc de munca), o pot face intre orele 09,00-16,00. Invitatia la Bursa locuriloe de Munca pentru Absolventi se poate vizualiza si in format PDF: INVITATIE BURSA ABSOLVENTI 20.10.2017.pdf



Programul de pregătire profesională a membrilor Colegiului

În perioada 28.09.2017-27.11.2017 se va desfăşura programul de pregătire profesională a membrilor Colegiului. Prezenţa este obligatorie pentru consilierii juridici stagiari şi în special pentru consilierii stagiari care urmează să se prezinte la examenul de definitivare în profesie ce se va organiza în data de 15.11.2017.

Programul complet se poate descărca în format PDF aici:
PREGATIRE PROFESIONALA A MEMBRILOR -28-09-2017-27-11-2017.pdf


Curs de Educație juridică - Septembrie 2017

La invitaţia Colegiului Consilierilor Juridici Bihor, în data de 30 septembrie a.c, la Facultatea de Drept din Oradea, în sala festivă, cu începere de la ora 10,00, se va desfăşura cursul de instruire „Metode şi tehnici de predare nonformală a educaţiei juridice”, susţinut de către dl. jud.dr. Danileţ Cristi, judecător la Tribunalul Cluj, în colaborare cu Asociaţia Voci pentru Democraţie şi Justiţie „VeDem Just”, în cadrul proiectului naţional EDUIURIS-Educaţie juridică în învăţământul preuniversitar.

Pot participa membrii CCJ Bihor care doresc să predea în mod nonformal educaţia juridică elevilor. Cursul este gratuit, iar participanţii vor primi, la finalul cursului, certificat de participare. Pentru înscriere la curs, rugăm persoanele interesate să contacteze secretariatul Colegiului, pe email sau la telefoanele de contact.


Pentru imagini de la eveniment vizitaţi secţiunea de galerie foto: Vezi aici galeria foto.

Curs de Educație juridică - Septembrie 2017


Prezent la Oradea pentru a forma profesionişti ai Dreptului, judecătorul Cristi Danileţ a prezentat o situaţie cel puţin sumbră în privinţa delincvenţei juvenile din ţara noastră.

Fenomenele sociale au fost făcute cunoscute de Danileţ – membru al Consiliului Superior al Magistraturii, în cadrul cursului de formare „Educaţie juridică pentru elevi”, organizat de Colegiul Consilierilor Juridici Bihor, în parteneriat cu „Voci pentru Democraţie şi Justiţie” (VeDemJust) şi Facultatea de Drept din Oradea.

„Am venit la Oradea la o întâlnire cu consilieri juridici interesaţi de-a face voluntariat prin a preda Educaţie juridică în şcolile şi liceele din acest judeţ. Protocolul pe care l-a încheiat Ministerul Justiţiei cu Ministerul Educaţiei, în urmă cu patru ani, permite magistraţilor români să meargă în şcoli şi licee, iar copiilor să vină în vizită în instanţele din România.

Acum, printr-un proiect pe care l-am iniţiat eu cu organizaţia din care fac parte, «Voci pentru Democraţie şi Justiţie» (VeDemJust), ne-am gândit să extindem acest tip de activitate de la magistraţi către avocaţi, consilieri juridici, notari, absolvenţi, chiar şi studenţi la Drept care sunt interesaţi să vorbească cu copiii despre reguli. Nu merg în şcoli să le predea copiilor Dreptul, ci le vorbesc despre importanţa de a cunoaşte regulile şi de a le respecta”, a explicat Cristi Danileţ.

Statistici şocante

Acesta le-a prezentat juriştilor exemple de infracţiuni comise de minori şi cifre frapante privind delincvenţa juvenilă. Ceea ce i-a şocat pe cei prezenţi a fost faptul că statistica arată că, zilnic, sunt trimişi în judecată cinci minori pentru comiterea infracţiunilor de furt şi doi minori pentru tâlhărie, ori că în fiecare zi un minor care comite o lovire sau vătămare corporală simplă ori gravă ajunge în faţa instanţei.

„În România avem o dată la trei zile un omor comis asupra unui minor şi o dată la patru zile un minor care omoară o altă persoană în România. Lucruri extrem de grave. Cineva trebuie să tragă un semnal de alarmă.

Programul acesta de Educaţie juridică vine cumva ca un auxiliar la curriculumul existent în România. Încă nu este implementat în mod oficial, dar eu cred că e important ca practicienii Dreptului să se întâlnească cu copiii, pentru că au multe exemple. Eu, ca judecător, deseori, în întâlnirile cu elevii, le povestesc din cazuistica pe care o am cu minorii. Ieri (vineri – n.r.), la Cluj am soluţionat un caz cu o tânără, elevă în clasa a XII-a, care furase un card de la profesoara sa din poşetă şi, ştiind PIN-ul, s-a dus şi a extras bani din bancomat. M-am uitat în Cod şi m-am speriat când am văzut că practic acea tânără a comis trei infracţiuni: furtul, accesul la date electronice şi retragerea frauduloasă a unei sume de bani.

Sunt trei infracţiuni, iar pedeapsa este de la 2 la 7 ani. Vă daţi seama că un tânăr la această vârstă îşi începe viaţa având cazier pentru următorii 5, 6 ani de zile”, a exemplificat judecătorul Danileţ. În opinia sa, este mai bine să fie atenţionaţi copiii despre pericolele care sunt în jurul lor şi să fie învăţaţi despre reguli pentru a-i responsabiliza şi pentru a preveni încălcarea legilor, dar mai ales pentru a reduce din numărul de dosare care se află pe rolul instanţelor din România implicând copii. Danileţ a arătat că foarte mulţi copii sunt implicaţi ca victime sau autori în comiterea unor infracţiuni extrem de grave (furt, tâlhărie, abuzuri sexuale, violuri, chiar omoruri).

„Îi învăţăm cum anume se foloseşte facebook-ul. Unii au impresia că poţi să scrii pe facebook absolut orice, poţi să înjuri persoane etc. Sau dacă îţi faci un grup pe whatsApp sau pe Facebook este ceva privat. Nu, este un loc public. Tot ce văd mai mult de patru ochi se consideră, din punct de vedere al legii, loc public. Îi învăţăm pe copii cum să reacţioneze dacă sunt agresaţi la şcoală sau pe stradă. În cât timp trebuie să se adreseze şi unde anume pentru a-şi apăra drepturile.

Îi învăţăm totodată să aibă atitudine. Atunci când se încalcă legea în jurul lor, să reacţioneze cumva. Important este să înţeleagă că nu trebuie să rămână pasivi când se încalcă legea. Adică nu doar tu trebuie să fii corect, ci şi cei din jurul tău să fie corecţi”, a mai punctat judecătorul. 78 de consilieri juridici şi oameni care au absolvit Dreptul sau sunt pe cale să-l absolve au învăţat tehnici şi metode de a preda, într-un mod non formal, Educaţia juridică în şcoli şi licee. Urmează apoi ca, în baza unui protocol care va fi încheiat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean, să se facă o programare pe zile şi pe şcoli când cei instruiţi să meargă şi să le predea copiilor Educaţie juridică.

Sursa: Crina Dobocan link sursa

Discursul preşedintelui O.C.J.R, cons.jur. Truţan Nicolae Valentin, cu ocazia reprezentării O.C.J.R la evenimentul " Ziua Justitiei 2017", organizat de către Uniunea Juriştilor din România, la Bucureşti, în data de 07.07.2017





Examenul de PRIMIRE ÎN PROFESIA de CONSILIER JURIDIC (Stagiar)

Se va desfăşura în data de 15.11.2017, ora 16,00, în baza convocatorului şi regulamentului de organizare şi defăşurare a examenului. Detalii se regăsesc pe site în secţiunea Examene.


Examenul de ECHIVALARE A CALITĂŢII DE CONSILIER JURIDIC DEFINITIV OBŢINUTĂ PRIN EFECTUL LEGII

Se va desfăşura în data de 15.11.2017, ora 16,00, în baza convocatorului şi regulamentului de organizare şi defăşurare a examenului. Detalii se regăsesc pe site în secţiunea Examene de echivalare definitiv.


Examenul de DEFINITIVARE ÎN PROFESIA de CONSILIER JURIDIC

Se va desfăşura în data de 15.11.2017, ora 16,00, în baza convocatorului şi regulamentului de organizare şi defăşurare a examenului. Detalii se regăsesc pe site în secţiunea Examene de definitivare.




Stagii la Reprezentanţa Permanentă a României pe lângă UE
Sursa: https://ue.mae.ro/node/220

Reprezentanţa Permanentă a României pe lângă UE (RepPerm) oferă posibilitatea efectuării de stagii în cadrul său. Stagiile se adresează cetăţenilor români, absolvenţi de studii superioare sau studenţi (de preferinţa la nivel de master), indiferent de locul de desfăşurare a studiilor. Calitatea de doctorand reprezintă un argument în plus în favoarea acceptării candidaturii.

Stagiile pot avea o durată de minim 1 lună şi maximum 3 luni, cu participarea stagiarului in regim „full-time”, şi încep cu o perioadă de probă de 2 săptămâni. Stagiarii colaborează cu toţi expertii din cadrul Reprezentanţei Permanente astfel încât nu există un domeniu anume în care să activeze.

Stagiile nu sunt remunerate, iar cerinţele legate de deplasarea în Belgia, legalitatea sejurului în această ţară, asigurarea de sănătate, cazare, etc. rămân în responsabilitatea stagiarei /stagiarului. De asemenea, pe durata stagiului sunt aplicabile regulile de confidenţialitate ale oficiilor diplomatice ale României, conform legislaţiei în vigoare.

Stagiul se realizează cu aprobarea ministrului afacerilor externe, căruia i se adresează de către candidaţi următoarele documente :
  • o cerere adresată ministrului afacerilor externe;
  • un Curriculum Vitae (în limba română);
  • o scrisoare de motivaţie, în care obligatoriu să apară scopul pentru care se solicită stagiul intern de pregătire şi misiunea diplomatică unde se doreşte desfăşurarea acestuia;
  • o adresă din partea instituţiei de învăţământ care să ateste calitatea de cursant;
  • două recomandări din partea a doi profesori universitari sau cercetători;
  • o programă analitică de practică, care va cuprinde obiectivele pe care vi le propuneţi să le urmăriţi pe toată perioada stagiului intern de pregătire.

Documentele se trimit la adresa cabinet@mae.ro cu menţiunea „Stagiu în cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă UE” şi în copie, simultan, la Reprezentanţa Permanentă, la adresa alina.tanasa@rpro.eu.

Se caută sute de voluntari pe timpul Președinției României a Consiliului UE

Ministrul delegat pentru Afaceri Europene, Victor Negrescu, afirmă că i-a invitat pe tinerii din programul de Internship de la nivelul Guvernului să participe ca voluntari pe timpul Președinției României a Consiliului UE.

Sursa: Digi24





Propunere de lege ferenda privind modificarea art. 451 NCPC
Vă informăm că în data de 12-13.07.2017, Colegiul Consilierilor Juridici Bihor a transmis la Ministerul Justitiei, în atenţia Domnului Ministru Tudorel Toader, a Doamnelor Secretar de stat Safta Marieta şi Mot Sofia Mariana şi a domnului Secretar general TEODORESCU Ion-Claudiu, la Consiliul Superior al Magistraturii, Doamnei Preşedinte GHENA Mariana şi la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Doamnei Preşedinte TARCEA Cristina Iulia, propunerea de lege ferenda privind modificarea art. 451 NCPC, referitor la acordarea cheltuielilor de judecată aferente costului reprezentarii prin consilierul juridic.

Pentru detalii, vă rugăm să daţi atenţie ataşamentului care cuprinde adresa transmisă. Descarcă adresa in format PDF.

PROGRAMARE PENTRU CURSURI AN 2017

Nr.
crt.
Denumire curs Condiţii de înscriere Nr. minim participanti Durata Pret
1. MEDIATOR Studii medii*) 10 14 zile 2900
2. COMPETENŢE ANTREPRENORIALE Studii medii 15 5 zile 600
3. COMUNICARE NONVERBALĂ Studii medii 20 2 zile 350
4. EXPERT ACHIZIŢII PUBLICE Studii superioare 15 5 zile 700
5. EVALUATOR PROIECTE Studii superioare 15 5 zile 600
6. MANAGER PROIECT Studii superioare 15 5 zile 600
7. FORMATOR Studii superioare 10 8 zile 550
8. ARHIVAR Bacalaureat 10 10 zile 700
9. INSPECTOR ÎN DOMENIUL SĂNĂTĂŢII ŞI SECURITĂŢII ÎN MUNCĂ Bacalaureat 10 8 zile 600

Cererea de inscriere la cursuri se poate descarca aici: CERERE DE ÎNSCRIERE la cursuri-general.pdf


Observaţii
*) pentru cursul de Mediator, condiţia de participare este de studii medii, dar persoana în cauză nu se poate autoriza ca mediator decât după ce face dovada că are studii superioare

Menţiuni
Toate cursurile sunt autorizate şi acreditate şi în urma examenului final se eliberează certificatul de absolvire în soţit de supliemntul descriptiv al competenţelor dpbândite, cu recunoaştere naţională şi europeană. se asigură suportul de curs şi materialele didactice necesare pregătirii teoretice şi a aplicaţiilor practice, sală de curs corespunzătoare şi formatori autorizaţi, cu experienţă.

Prezenţa la curs este obligatorie pentru toţi participanţii, sens în care orarul se stabileşte de comun acord cu participanţii.

Înscrierile încep cu data de 12.06.2017 şi se fac prin completarea formularului de cerere ataşat şi depunerea sau transmiterea acestuia la-către secretariatul Colegiului.

Cursurile vor începe la o data stabilită după ce s-a îndeplinit condiţia numărului minim de înscrişi.

Preţul se achită înainte de începerea cursului, la data la care se anunţă începerea cursului respectiv.

Vă aşteptăm !

Examen echivalare 20.07.2017
Examenul de ECHIVALARE A CALITĂŢII DE CONSILIER JURIDIC DEFINITIV OBŢINUTĂ PRIN EFECTUL LEGII se va desfăşura în data de 20.07.2017, ora 16,00, în baza convocatorului şi regulamentului de organizare şi defăşurare a examenului.

Detalii se regăsesc pe site în secţiunea Examene echivalare.


Examen definitivare 20.07.2017
Examenul de DEFINITVARE ÎN PROFESIA de CONSILIER JURIDIC se va desfăşura în data de 20.07.2017, ora 16,00, în baza convocatorului şi regulamentului de organizare şi defăşurare a examenului.

Detalii se regăsesc pe site în secţiunea Examene definitivare.


Examenului de Definitivare în profesie şi Echivalare
În vederea susţinerii Examenului de Definitivare în profesie şi Echivalare a calităţii de definitiv prin efectul legii, se va desfăşura programul de pregătire profesională, după următorul orar:

Nr.crt Data Ora Tematica
1. 27.06.2017 17,30 Codul Muncii
2. 06.07.2017 17,30 Cod Penal şi Cod de Procedură Penală
3. 13.07.2017 17,30 Cod Civil
4. 17.07.2017 17,30 Cod de Procedură Civilă


Formular 2%.
Vă informăm că până la data de 31.05.2017 se mai pot depune Cererile privind destinaţia sumei de 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor pentru anul 2016. Formularul se depune, completat şi semnat, la ANAF.

În cazul în care nu aţi depus formularul până la data de azi, puteţi să direcţionaţi această sumă către Colegiul nostru.
Vă mulţumim.

Descaca formularul in format pdf.

Conferinta EVOLUŢIA ADMINISTRAŢIEI PUBLICE ÎN PERIOADA 1992-2017

Stimaţi colegi,

Vă invităm să participaţi, în data de 26 mai 2017, ora 9,30, la Hotel Continental –Sala Paladinum, la conferinta EVOLUŢIA ADMINISTRAŢIEI PUBLICE ÎN PERIOADA 1992-2017. Conferinţa se adresează cadrelor didactice, studenţilor şi practicienilor în domeniul ştiinţelor administrative.

Lucrările conferinţei vor fi deschise de către dl. prof.univ.dr. MIRIŞAN Valentin, Decan al Facultăţii de Drept din Oradea.

Invitaţi speciali sunt:
- dl. BITEA Cristian, Preşedinte A.N.F.P
- dl. POP Claudiu, Prefectul Judeţului Bihor
- dl. BOLOJAN Ilie, Primarul Mun. Oradea
- dl. AVORNIC Gheorghe, prof.univ.dr, Rector al Universităţii C-tin Stere din Chişinău


Vă aşteptăm cu drag.
Consiliul Colegiului

Descarca programul evenimentului aici: Program conferinta



Examen de PRIMIRE ÎN PROFESIA de CONSILIER JURIDIC (Stagiar) 20.07.2017

Examenul se va desfăşura în data de 20.07.2017, ora 16,00, în baza convocatorului şi regulamentului de organizare şi defăşurare a examenului. Detalii se regăsesc pe site în secţiunea Examene.



LMV-Locuri de munca vacante

În baza Protocolului de colaborare încheiat între ACCJ Bihor şi AJOFM Bihor, în fiecare zi de joi a săptămânii, se comunică pe email, tuturor membrilor Colegiului, Locurile de muncă vacante (LMV) aflate în evidenţa AJOFM.

Totodată, lista poate fi consultată şi pe site-ul AJOFM Bihor. Link Pagina AJOFM Bihor.



Examenul de PRIMIRE ÎN PROFESIA de CONSILIER JURIDIC(Stagiar) 30.03.2017

Examenul de PRIMIRE ÎN PROFESIA de CONSILIER JURIDIC se va desfăşura în data de 30.03.2017, ora 16,00, în baza convocatorului şi regulamentului de organizare şi defăşurare a examenului. Detalii se regăsesc pe site în secţiunea Examene.



Eveniment Universitatea AGORA

În data de 9 martie 2017 studenții Universității AGORA au participat la un eveniment organizat în cadrul Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră al studenților, unde au fost invitați dna Ioana-Gabriela Sasu-Sbârciog, decan al Colegiului Consilierilor Juridici Bihor, dl. Ganea George Horațiu, membru în Consiliul de Conducere al Colegiului şi dna Mateiaș Monica-Delia, consilier de orientare privind cariera.

Aceştia au prezentat studenților profesia de consilier juridic, au vorbit despre obiectivele Colegiului, cât și despre Ordinul Consilierilor juridici din România, făcând referire la legislația care reglementează profesia: ”Profesia de consilier juridic face parte din categoria profesiilor juridice, se organizează într-un corp profesional și se exercită conform prevederilor Legii nr. 514/2003 privind organizarea și exercitarea profesiei de consilier juridic și a prevederilor Statutului profesiei de consilier juridic.”

De asemenea, s-a vorbit studenților despre modalităţile de exercitare a profesiei, despre primirea în profesie, stagiul și definitivarea în profesia de consilier juridic, despre atribuțiile şi competenţele consilierului juridic, dar și cum se realizează activitatea profesională a acestuia.

S-a arătat şi subliniat studenților faptul că titlul de consilier juridic este conferit de către corpul profesional ORDINUL CONSILIERILOR JURIDICI DIN ROMÂNIA, respectiv de către COLEGIILE CONSILIERILOR JURIDICI din fiecare județ și ale sectoarelor Municipiului București, membre ale O.C.J.R.

Citeste despre tot articolul aici

La multi ani ! 8 Martie 2017


Petrecere sfârșit de an - decembrie 2016


PARTENERI SI COLABORATORI

® Sigla Ordinului Consilierilor Juridici din Romania este marca colectiva inregistrata la OSIM
CCJBH © 2018